måndag 5 augusti 2013

Sommarens soliga dagar

Vi njuter av sommarens alla dagar!

I lördags åkte vi ner till Karlskrona och stod utanför grindarna till Barnens Gård strax innan klockan var 10. 
När vi åkte därifrån 6.5 timme senare hade vi hunnit med att bada fyra gånger, klappat getter o grisar, grillat korv, ätit frukt och myst massa i solen (medan småflickorna sov). Vi var en nöjd familj som åkte hem och gjorde fläskfilégryta på kvällen.

Igår var vi lagom möra allihop, så medan Sebastian byggde staket o barnen sov passade jag på att åka till återvinningen, laga mat o städa. 
På eftermiddagen tog jag en långpromenad med barnen o sen åkte vi in till stan på inflyttningsfika hos John o Emilie.
Efter tre timmar där bjöd vi in oss hos familjen Åkesson/Johansson o avslutade kvällen på bästa sätt med god mat o härligt sällskap.

Idag är Sebastian iväg o hjälper John. Jag o barnen hann med att baka en kladdkaka innan det var dags för dom att sova o sen tog jag en tidning o satte mig i solstolen o stekte en timme. Längre än så orkar jag inte. Så nu har jag duschat o väntar på att Jenson ska vakna så att han o jag kan äta lite.

Ikväll blir det beer can chicken på grillen med familjen Åkesson/Johansson.

Vi njuter av sommarens soliga dagar, ja av alla sommarens dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?