måndag 16 januari 2012

16 januari 2012

Varför går helgerna så fort och måndag-torsdag så sakta? Jo, för att jag går hemma hela dagarna.
Nu för tiden orkar jag inte ränna på stan, eller jag orkar, men när jag väl kommer hem så är jag helt slut och det är det inte värt. Inte alla gånger iallafall.
Ännu en helg har passerat och i fredags hade vi grannarna över på middag, det blev en sen kväll och min nattliga sömn verkar ha stabiliserat sig med två timmars sömn, vaken flertalet timmar och sen två timmar sömn på morgonen/förmiddagen.
Jag har helt enkelt börjat vänja mig, även att det är tufft.
På lördagen tog vi det lugnt på förmiddagen och sen åkte vi över till Öland där vi spenderade hela dagen och kvällen med Sebastians föräldrar.
Väl hemma igen fick jag såna djävulska förverkar, men som vanligt alldeles för oregelbundna så det vara bara att upp och gå halva natten.
På morgonen hade det lagt sig helt och jag somnade en stund och sen gjorde vi oss iordning för att åka till Torsås.
Jag spenderade dagen hos mamma och sen var det dags för kalas på eftermiddagen.
Jag är nöjd med min helg men önskar att jag hade vilat lite mer.
Idag är det måndag och jag kör på städ/tvättdag.
Just nu bökar bebisen för fullt i magen, man blir glad varje gång, även att det nu för tiden gör ont.
Det är ju trots allt ett friskhetstecken.
Igår kväll fick en gammal klasskompis sitt andra barn, en liten tös. Så nu har vi många att åka till på mammafika :)

Idag snöar det för fullt men jag tror inte att det blir något av det.
Denna veckan har jag inte så mycket planerat, imorgon ska jag på mamma/snartmammafika och på torsdag har vi tid hos bm, annars är min vecka öppen för förslag :)

2 kommentarer:

  1. Har bebis inte kommit ut tills på söndag får du gärna komma på plastparty :) Kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag kommer gärna på söndag om bebis inte kommit, men jag hör av mig på förmiddagen där. Kram

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?