tisdag 15 januari 2013

Längesen nu

Att blogga har inte varit prio ett för mig de senaste månaderna, tyvärr. Det är skönt att få skriva av sig ibland men den senaste tiden har det varit så mycket annat. Nu kanske det är på gång att vända?!

Eftersom det är så längesen jag skrev så kör vi en liten snabbgenomgång av vad som har hänt.
En vecka innan jul blev vi sjuka hela familjen och visste inte riktigt hur det skulle bli med julafton. Men vi gjorde som planerat, 11st julklädda familjemedlemmar kom hit och firade med oss. Det blev väldigt mycket mat och ännu mer julklappar.
Trots att vi var helt slut så blev det en lyckad dag och vi somnade gott när alla åkt hem.
Juldagen spenderade jag med mamma och alla mina syskon, Jenson och Sebastian var hemma och vilade upp sig.
Annandagen var det kusinträff med Sebastians kusiner, god mat och trevligt sällskap.
Sen blev det vila vila vila.
På nyårsafton kom 10st partysugna vänner/syskon hit.
Sebastian, jag, Mattias och Lotta stod för efterrätten - vilken succé!
All mat var supergod och sällskapet var toppen. Vid tolvslaget kollade vi raketerna och framåt tvåtiden kröp jag ner i sängen.
Nyårsdagen spenderade jag på jobbet, 9-21 och jag var rätt glad. Där hemma var det 9 st vänner som var ganska trötta och en och en annan var nig ganska bakis också. Så frukosten fick Sebastian styra upp :)
Sen blev det vila och laga mat till 10st flyttkarlar som hjälpte min kära syster och sambo att flytta.
Efter det har det blivit lite helgjobb för min del och rätt mycket vila.
Statusen just nu är en son som är dålig och har förkylningsvirus vilket leder till en mycket gnällig och trött pojk. Hade han fått bestämma hade han kunnat sova dygnet runt. De tre senaste dagarna har han varit vaken ca 3 timmar per dag. Vårt lilla hjärta!
Sebastian jobbar och sliter för fullt och jag har huvudvärk från helvetet och ligger däckad mesta dels.
Nästa vecka ska vi börja renoveringen av sovrummet, det kommer bli så bra när det är färdigt!
Nehe, nu ska jag sova lite medan Jenson sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?