onsdag 30 januari 2013

Utvecklingsfas eller sjukdom?

Vi är kluvna. Är detta en utvecklingsfas som Jenson går igenom eller beror allt på hans förbaskade förkylning?!

I söndags var det dags för 1års kalas och natten hade varit precis lika jobbig som dom som jag nämnde i förra inlägget.
På morgonen verkade Jenson ändå hyfsat okej, lite snorig och hade hosta. Så vi beslutade oss för att höra av oss till alla o förvarna om förkylningen som pågick här hemma.
Så alla hade en ärlig chans o få bestämma själva om de ville riskera o bli smittade.
Strax innan gästerna kom vaknade Jenson från sin fm vila och hade jättesvårt att andas.
Vi öppnade presenterna och sen var det dags att fika och när det var klart så ringde jag 1177.
Jenson ville inte ens äta tårtan eller dricka vatten, han vägrade allt. Han fick i sig ungefär en tiondel av alvedonen som vi i stort sett tvingade i honom.
55 minuters väntetid så jag lämnade mitt nummer och ca 1 timme och 10 minuter senare ringde en kärring upp.
Hon dumförklarade mig och tyckte att det inte var så farligt. Jag förklarade för henne att han knappt kunde andas och att det tjöt och rosslade hela tiden och man såg och hörde på Jenson att det gjorde ont att andas.
Hon sa att vi skulle ge honom lite vatten..
Jag förklarade igen att han inte kan svälja pga att han har ont och att vi inte vill bråka med honom. Hon kallar mig lilla vän och säger att antingen så blir din son sämre eller så ger du honom lite vatten.
Då brast det för mig, jag blev helt tyst och vi satt tysta båda två i nästan en minut. Sen säger hon, ni kan komma kl 21 ikväll o låta honom andas. Jag tackade och tog den tiden och la sen på.
Tårarna sprutade.
Så kalaset slutade med att vi fick packa in oss i bilen o åka iväg till barnakuten där vi blev väl omhändertagna.
Efter fem timmar svarade Jenson bra på medicinen han fick så vi fick åka hem.
Väl hemma blev natten som föregående och så har de fortsatt.
Nu äter han bricanyl regelbundet och det hjälper honom väldigt mycket.
Snart har det gått en vecka sen nätterna började krånglade så vi är rätt trötta här hemma.
Igår jobbade jag 7-16 och när jag kom hem hade Sebastian gjort älggryta, potatisgratäng och svampsås, det kallar jag lyx!
Imorgon är det dags för mig att jobba igen och sen tar vi långhelg hela familjen.
Det behöver vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?