torsdag 14 mars 2013

Febertoppar på natten

Igår var en händelserik dag.
Vi gjorde oss iordning och åkte in tidigt till stan då jag skulle köpa två begagnade hyllor av en tjej. 8.15 var vi inne och när vi väl fått ner dom till bilen inser hon att hon låst sig ute och jag att jag aldrig får in hyllorna i bilen.
Med magen i vädret försökte jag både två och tre gånger men det slutade med att jag blev helt svettig och ringde Carina.
"Jag är där om fem minuter" fick jag till svar och strax efter 9 var vi hemma och hyllorna var på plats i Jensons rum.
När Carina åkt så tog jag och Jenson tag i hans rum, så nu börjar det likna något. Sen tog Jenson en lång sovstund mellan 11-13 och jag småfixade med allt och ingenting.
När han vaknat åkte vi till Karin där två av våra bröder befann sig och söta Emilie såklart. Vi käkade pizza och blev bjudna på nybakade kanelbullar och chokladbollar - mums!
Efter ett par timmars bus åkte Jenson och jag och handlade och sen vidare hem för kvällsmat.
Jenson somnade gott i sin säng vid 18.30 men vaknade sen var 20:de minut från 22-03 med febertoppar. Han var så varm så jag hade kunnat koka tevatten på honom. Stackarn!
Men från 03-07 sov han gott och nu är han som vanligt, pigg och glad. Jag hoppas att det bara var något tillfälligt för nu vill vi vara friska ett tag.

Idag har vi rensat i badrumsskåpen och om en timme är det sovdags för Jenson, då tänkte jag börja med maten och sen lägga mig och vila.
Imorgon är det äntligen fredag och helg, det ser vi fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?