tisdag 20 december 2011

20 december 2011

Såhär mitt i julstressen känner jag mig ändå rätt harmonisk. Jag hinner det jag hinner och ärligt talat så tror jag att jag får till allt innan lördag.

Igår var grannens mamma snäll och högg en gran till oss, när hon ändå höll på. Så igår kväll innan Sebastian kom hem släpade jag in granen och på med julgransfot och ljusslinga.
Allt julgodis är klart, alla julklappar utom en är klara, kläderna till julafton är klara.. Så det som ska göras härnäst är att handla lite till julbordet, vilket bara är lite senap, glögg, clementiner och laga janssons frestelse.
Men först hoppas jag att vi kan klä granen tillsammans ikväll, det är så himla mysigt. Och imorgon är det julspel i Söderåkra.
På torsdag är det bm-besök och på tal om det, vår stjärna bökade runt som bara den igår. Både Sebastian och jag satt länge och väl och bara skrattade och mös. Så himla härligt!

Idag har jag varit en vända på stan med grannen, så nu har jag disckat och slängt i en maskin tvätt. Tänkte äta lite och sen påbörja middagen för ikväll.

Ha en bra dag i julstressen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?