torsdag 14 februari 2013

Alla hjärtans dag.

Idag började vi vår dag vid 8.30 och tog då en skön dusch innan det var dags för en god frukost, en riktig mysig start på dagen men vi saknar Sebastian.

Som alla vet är det alla hjärtans dag idag och det finns många olika åsikter om det, precis som vanligt. Tex, varför ska det finnas en speciell dag och varför kan man inte visa sina nära och kära kärlek varje dag?
Jag tycker precis som många andra att kärlek ska man visa varje dag men jag tycker det är mysigt att det finns en speciell dag. Ungefär som det finns en mors- och en farsdag.
Så därför ska jag bjuda mina hjärtan på trerätters middag idag.
Till förrätt blir det Toast Skagen,
till huvudrätt blir det Kalventrecote med sparrisrisotto och gremolata och till efterrätt blir det hallonmousse med maränger och passionsfrukt.
Jag hoppas att jag lyckas, mest nervös är jag över köttet, det får verkligen inte bli segt eller torrt.

Imorgon är det dags för mig att ladda om, det står nämligen jobb på schemat de resterande dagarna och jag hoppas att jag orkar med alla 30 timmarna. Isåfall kommer jag vara en väldigt väldigt trött mamma på måndag 😝

P.S Bullarna blev tokgoda trots att de jäste över hela spisen. D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?