tisdag 12 februari 2013

Trött mamma

Jag är trött idag, oerhört trött.
Minstingen har levt rövare i princip hela natten så det känns inte som jag sovit nåt alls inatt.
Och givetvis slog Jenson upp siba blå redan vid 7 i morse, det är inte tidigt, jag vet, men jag hade gärna fått en timme sömn där på morgonen.
Men men..
Nu vilar Jenson och jag väntar på att bulldoggen ska jäsa klart, varför jag nu envisas med att baka när jag inte har någon energi?! Förmodligen lär bullarna inte bli som jag vill och det slutar med att jag blir förbannad och ledsen.. Men, jag ger det ett försök!

Igår målade vi sista lagret i sovrummet så idag ska vi förhoppningsvis hinna/orka sätta upp panelen. Sen blir det in med sängen, fota och sen lägga ut den till försäljning och så hoppas jag att vi kan hämta den nya sängen på torsdag eller fredag 😊

Igår var vi hos barnmorskan och lyssnade på minstingens hjärtljud, allt lät bra och magen var precis lika stor denna gången som vid samma tid då vi väntade Jenson. Förra gången hade jag vid denna tiden gått upp 10kg och denna gången 6kg, så vi hoppas att det inte skenar iväg för mycket.
Nehe, baka ut bullarna nu då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?